Hon är inte redo

Ni som följt mig här på bloggen ett tag har nog läst att jag är lite sugen på att tävla Amanda. Men ja, hon är långt ifrån redo. Amanda är snart 6 år, och hon är tyvärr inte helt utbildad. Hon tycker det är jätte roligt att hoppa, men såna svängar och att man ska hålla galoppen så länge inne i ett ridhuset klarar hon tyvärr inte än.

När jag galopperar på en volt med henne går det oftas mest bara 2 varv, och dom varven får man verkligen hjälpa henne och jobba henne så hon inte tappar den. Men när vi galopperar runt i padocken så kan hon hålla den helt okej, men det blir rätt jobbigt för henne.
Och dom 3 (lite mer) åren jag har haft henne har vi inte hoppat bana, bara hinder på rakaspår.

Så liger det till just nu, men jag ser fram emot att få komma ut på nån tävling om nått år :-)

hezt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0