Mitt värsta hästminne

Okej, det här som jag berättar nu är helt klart mitt värsta hästminne.
Jag & Johanna red och så trasla den hästen ihop sina ben som jag red & gick omkull. Jag föll av och fick så jäkla ont i mitt nyckelben/axeln. Jag typ rulla runt på baken för att det gjorde så ont, seriöst.
Så kom det typ nån vuxen för hon hörde väl oss så kollade hon och kände på mitt nyckelben & så. Hon tyckte att det såg svullet ut men det värsta hon trodde kunde ha hänt var att den skulle gått ur led.

Vi ringde Johannas mamma för båda min mamma & pappa jobbade. Hon kom och hämta mig så åkte vi till forhagas sjukhus för jag var ju hos amanda då. Där fick jag vänta rätt länge och det gjorde så ont börja till och med grina flera gånger... :/ När jag hade vart inne hos flera doktorer skicka dom mig till K-Ds sjukhus. Pappa var med o så.
Väll framme väntade ännu längre väntan. Herregud.
Fram och tillbaks till flera doktorer, sitta & vänta iflera väntrum flera timmar. Samanlagt blev det väl att typ 7 tim som jag väntade. Utan nått och äta eller så. Jag fick ett glas saft, en tjej som hade brutit benet fick en piggelin, men inte jag :(
Tillslut fick jag gå till sista läkarn, där visa hon mig rönkenbilderna. & jag började grina igen när jag såg dom. Brutet nyckelben vare här jao. Inte rida på 4 veckor.

Det jag försöker få ut av det här är väntetiden på sjukhuset. Det var nästan värst, sitta i ett litet väntrum med typ 12 personer varav 2 hade något brutet alltså jag och en annan. Jag vet att doktorerna har mycket att göra men hallå ?! Man ska väl inte behöva vänta i 7 timmar på hjälp eller? Och sen var det 2 doktorer som sa 2 helt olika saker till mig:
1.
- Det är skönare om armen bara får hänga så där, så du behöver nog inte använda mitelan så mycket.

2.
- Det är skönare med mitela.


Nehe nu kan dom inte äns enas om 1 sak......



Alltså, ska man verkligen behöva sitta & vänta 7 tim i ett sjukhus med ett brutet nyckelben ? Eller något annat brutet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0