skriver från hjärtat

Vet inte om jag ska skriva detta inlägget eller inte, men.. Vi kö
r väl då.. 
Amanda, jag har snart ridit henne i 4 år. Fyra helt underbara år, dom har vart dom seriöst bästa i hela mitt liv. Och nu känner jag att vi  är ännu närmare varandra. Ibörjan när jag börja rida henne var jag ju inte sådär jätte rutnierad, men alltså jag kunde ju rida i alla gångarter hoppa osv men mer var det inte mer tror jag. 
 
På vintrarna är hon ett stort enda elände (haha nej men) alltså i ridningen, hon är värsta överskottsenergin och massa. *i amandas huvude på vintrarna när hon rids*      ´galoppera fooooooooooooort, bocka, låt henne inte stoppa mig´  hehe jao så är det. Men som tur är jobbar vi oss framåt och är snart ute i från det.
 
-----
Men, Amanda är ingen rutnierad häst alls. Hon är 6 år, och är tyvärr inte tillräckligt utbildad... Vilket är sååå synd, jag gör allt jag kan för att lära henne nya saker, men jag menar jag är ingen expert på att utbilda unghästar precis... :/
 
Om Amanda får RÄTT utbildning och sånt, så vet jag att hon skulle bli en riktigt TOPPEN häst, det vet jag. Titta bar när vi hoppar, wrroooooooooom hon älskar det, hennes framåtbjudninign mot hindrerna är helt underbar... 
Men frågan är.. Kommer jag att utvecklas något mer på henne efter att jag ridit henne i mer än 4 år? 
 
Första kortet på oss. LOVE U mandis 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0