Hopprädd?

Det finns många hopprädda, det vet jag. Och dom som är hopprädda brukar oftast tycka det är jobbigt. Jag är inte hopprädd, men visst kan jag tycka flera gånger att hindret är högt och undrar om jag kommer klara det. Men iallafall så tänkte jag ge er några tips till er som är hopprädda! Kämpa vidare :)

Först och främst, lita på din ponny/häst. Det är väldigt viktigt. Man måste känna sig trygg och lita på sin häst/ponny för att det ska funka.

Ta några djupa andetag innan du ska hoppa hindret, tänk på vad bra det kommer kännas efter att ni hoppat det.

Kolla inte så mycket på hindret när du svänger in mot det om du tycker det är högt. Håll blicken rak fram, inte neråt.

Tänk inte på vad dom andra kommer tycka.

Skriv ner
dina mål.

B I L D E R   L Å N A D E    F R Å N     G O O G L E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0