Inlägg om Amigo

Jag tänkte ta och skriva ett litet längre inlägg om Amigo,  hur han är att rida osv.. =)

Första gången jag red Amigo var i slutet av sommarlovet tror jag. Han hade nån liiiiten skada eller nåt i nån sena tror jag så då bara skritta jag och trava.
Jag red då bara på en volt i stora padocken.

Han var väldigt stark i början (vilket han är fortfarande då men iaf )
Det gick inte alltid så bra alla gånger, men sen gick det framåt lite.
öjio

Han ska alltid överdriva så vid galoppombyten -_-
esr

Dagen då det släppte mest. Han var super duktig och lyssnade som en gud!

Hur är Amigo att rida då? Jo, han är kanske inte den lättaste ponnyn. Ibland ganska svårriden då han är väldigt stark och pigg. Han lyssnar super bra på skänklarna men behöver bara nuda lite när man ska göra nån övergång från skritt till trav eller från trav till galopp. Och när man ska raca på lite i galoppen är det samma, bara nuda lite och ponnyn ökar farten som bara den!! Han lyssnar oftast när man ska sakta av också xd

Men ja, det är inte alla gånger det går bra för mig och Amigo. Men det känns som om det lossnar NU i dressyren. Eftersom att han var helt amazing igår. I hoppning brukar det oftast gå bra.

foigvPSÄKDV




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0