en vanlig dag på stall nergården summer 2011

Skriver om hur det var förra sommarn, okidoki nu köööör vi xd


Går upp klockan 9 ungefär, gör iordning frukost och sätter mig framför tvn. Sedan gör jag mig ordning, och fixar mat som ska med till stallet då jag är där flera timmar. Nåt att dricka, en pan pizza och lite fika :) Kommer inte riktigt ihåg vilken tid jag cyklade till bussen men var nog vid 11.

Cyklar somsagt till busshållsplatsen och möter upp Johanna. Med buss tar det ca 20/25 min till nergården eftersom den stannar vid andra busshållsplatser. När vi kommer dit så hämtar jag Amanda och gör iordning henne för dagens ridpass. Ryktar noga, sadlar, tränsar osv. Sen rider jag, antigen i paddocken eller skogen. Sen brukar vi käka mat. Hahah är alltid jätte hungrig då!! Efter det så ska nästa pålle ridas, plutten Gnistra. Efter det så kanske vi ger alla hästar nytt vatten, mockar osv.  Sen är det fika och vid kl 5 ungefär tar vi bussen hem.

Detta är bara UNGEFÄR hur det ser ut, ibland kanske vi mockar innan, och yadda yaddddda ni fattar xd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0